+ A - تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ کد مطلب: 151667
نسخه مناسب چاپچاپ ارسال به دوست
تیمور حسینی
مجلس دهم به موضوع ترافیک ورود کند
مجلس دهم به موضوع ترافیک ورود کند

فرهیختگان آنلاین: افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی و تغییر قوانین موضوعاتی بود که در مجلس گذشته مورد بررسی قرار گرفت، اما تمام این تغییرات نتوانست پلیس را راضی کند که مجلس توانسته به آنها کمک کند.

نویسنده: مطهره واعظی‌پور: افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی و تغییر قوانین موضوعاتی بود که در مجلس گذشته مورد بررسی قرار گرفت، اما تمام این تغییرات نتوانست پلیس را راضی کند که مجلس توانسته به آنها کمک کند. چند سالی می‌شود موضوعات ترافیکی جزء اولویت‌های نمایندگان مجلس که کمتر در گره‌های ترافیکی گیر می‌کنند، نیست؛ ترافیکی که در افزایش تخلفات و سوانح رانندگی نیز موثر است. حالا با روی کارآمدن مجلس دهم پلیس راهور تهران امیدوار است که این مجلس مسائل ترافیکی را در اولویت خود قرار دهد تا شاید بتواند جلوی حوادث بزرگ‌تر را از این طریق بگیرد. تیمور حسینی، رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان» درمورد مطالبات پلیس راهور تهران از مجلس دهم می‌گوید: «مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک نهاد قانونگذار وظیفه بسیار حساسی در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... بر عهده دارد، اما باید به ترافیک به‌عنوان یک مولفه حساس و حیاتی کشور توجه بیشتری داشته باشد و مجلس باید این موضوع مهم را در اولویت قرار دهد.» او با اشاره به اینکه ترافیک و حوادث آن دایره وسیعی از مشکلات را به وجود می‌آورد، می‌افزاید: «ترافیک از بابت شرایطی که در این حوزه برای تمام آحاد مردم به وجود می‌آورد، باید به‌عنوان یکی از اولویت‌های مجلس دهم مطرح شود، اگر طرح یا لایحه در حوزه ترافیک به مجلس می‌رود، حتما جزء فوریت‌ها باشد نه اینکه آخر از همه به آن رسیدگی شود.»
حسینی تاکید می‌کند: «نمایندگان مجلس باید این را در نظر بگیرند که زمانی که تصادفی رخ می‌دهد، ممکن است خانواده یتیم شود یا نقص عضو جدی به وجود آید که عواقب آن در آینده برای خانواده بسیار سنگین است و می‌تواند آن خانواده را به شرایط بحرانی نزدیک کند.» او با بیان اینکه همه نمایندگان باید به‌عنوان یک دغدغه و اولویت اساسی به ترافیک نگاه کنند، می‌گوید: «مباحثی مانند خودروهای فرسوده که سال‌هاست پیشرفت قابل‌قبولی در آن اتفاق نیفتاده است باید توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود، زیرا این خودروها آسیب‌های زیادی به ترافیک و هوای شهر وارد می‌کنند که حل‌کردن مشکل‌شان می‌تواند مشکلات جانبی آن را نیز برطرف کند.»
به گفته حسینی، مجلس می‌تواند با ورود به مباحث ترافیکی از ابزارهای قانونی خود برای تسریع بخشیدن در این حوزه کمک کند و هر دستگاهی را که کم‌کاری دارد، بازخواست کند. حسینی تاکید می‌کند: «مسائل ترافیک در مجلس دهم نباید مانند دوره‌های قبلی مجلس باشد که جزء آخرین اولویت‌های نمایندگان بود.»
سال‌هاست خرید خودروی خارجی در کشور ممنوع است اما مجلس باید این استثنا را برای پلیس قائل شود که بتواند خودروهای خارجی بخرد زیرا استفاده کردن از خودروهای از رده خارج‌شده به ترافیک و امنیت شهر ضربه وارد می‌کند.
علیرضا اسماعیلی، فرمانده سابق پلیس ‌راه کشور نیز با بیان این مطلب درباره مطالبات راهور از نمایندگان مجلس به «فرهیختگان» می‌گوید: «امکانات پلیس باید به‌روز باشد، خودروهایی که پلیس استفاده می‌کند نباید خودروهای بی‌کیفیت باشد. به نظر من باید اجازه دهند پلیس با توجه به ماموریت‌هایش از خودروهای خارجی استفاده کند و ورود خودروهای خارجی را برای پلیس آزاد کنند.» او می‌افزاید: «مدت‌هاست هیچ خودروی جدید خارجی‌ای برای پلیس راهور خریداری نشده است، این قانون باید در مورد پلیس برداشته شود، بسیاری از قوانین باید به‌روز شوند تا پلیس بتواند عملیات‌های خود را به‌خوبی انجام دهد.» اسماعیلی با بیان اینکه دست پلیس در قوانین باز نیست، می‌گوید: «قوانین باید به صورتی باشد که پلیس در چارچوب قرار نگیرد و بتواند حتی مجازات‌های اجتماعی را جایگزین مجازات‌های ریالی کند نه اینکه تنها وسیله جریمه‌اش برگه‌های جریمه باشد.»


منبع: روزنامه فرهیختگان
نظر ها
افزودن جدید
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
 
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.
 
  • آخرین خبرها
  • پربیننده‌ها
0.2379